Monday, December 17, 2012

Exista viata si dupa fotbal: de exemplu, prin handbal

In ultimele doua saptamani am fost spectator al Campionatelor Europene de Handbal Feminin gazduite de Serbia. Un spectacol sportiv de calitate desfasurat intr-o tara vecina cu o infrastructura socant de bine dezvoltata. Mai ales comparand cu Romania noastra fara drumuri si sali de sport competitive, fara o strategie de sustinere a sportului cat de cat pusa la punct.

Aseara am urmarit (care cum a vrut si a putut, intrucat a fost transmisa atat de postul national de televiziune cat si de Digi) o finala intre Norvegia (una dintre natiunile cele mai tari in handbalul feminin) si Muntenegru (o selectionata ajunsa in de curand in top, dar cred ca va ramane multi ani acolo). O finala foarte frumoasa din punct de vedere sportiv care a incheiat o competitie foarte bine organizata - apropo, Campionatele Mondiale de anul viitor vor fi organizate tot de Serbia!
Meciurile difuzate de televiziunea nationala nu au ramas neremarcate de publicul roman amator de sport; conform Pagina de Media, audienta TVR 2 a fost dubla pe perioada Campionatului European - datele se refera mai ales la perioada cat Romania a contat in competitie. La care se adauga si pe cei care au ales Digi Sport.

Dar unde vreau sa ajung de fapt? Ca, dincolo de argumentele subiective, exista premise pentru ca firmele sa foloseasca si alte sporturi in afara fotbalului pentru a investi in activitati de marketing. Mai ales ca sporturi precum handbalul ofera investitorilor in marketing sportiv competitii foarte atractive, in urma carora pot obtine importante beneficii de imagine. Poate ca anul 2013 va aduce dupa sine o schimbare in bine si in acest domeniu. Ar fi extrem de bine pentru toti: advertiseri, specialisti in marketing sportiv, sportivi, media, copii care ar avea sanse crescute de a fi atrasi de sport.


No comments:

Post a Comment