Sunday, February 20, 2011

Proverbe

Care este proverbul, zicatoarea, citatul care v-a marcat si va calauzeste pasii in viata?
Iata-l pe al meu: "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!".
Iar cateva dintre lucrurile care imi displac profund si imi vin spontan in minte sunt minciuna, aroganta, parsivitatea, agresivitatea, nesimtirea, rautatea.
Daca vedeti la mine vreuna dintre manifestarile de mai sus, va rog sa-mi atrageti atentia. Dar sper sa nu fie cazul.
Si-ar mai fi una mica asimilata pe parcurs, ca un fel de adaugire naturala: “Cine se-aseamana se-aduna” – ii rejectez instinctiv pe nesimtiti, mincinosi, agresivi etc.
E adevarat, viata nu poate fi traita numai dupa proverbe, dar experienta inaintasilor nu poate fi negata. Dimpotriva, ea este disponibila spre libera folosire.



1 comment:

  1. "toata greseala are iertarea ei".
    imi place proverbul asta, desi stiu un lucru despre natura umana: Cu cat gresim noi insine mai mult, cu atat mai greu ne este sa iertam pe altii.
    e greu de atins, dar numai iertarea ne poate mantui cu adevarat.

    ReplyDelete