Wednesday, February 23, 2011

Iarna nu-i ca vara, iar Anglia nu-i ca Romania

Standard Chartered Bank, actualul sponsor al FC Liverpool, a incheiat cu reprezentantii clubului englez un contract valabil din 2009 pentru o perioada de 4 ani, pompand anual cate 15 milioane de euro. Adica exact dublu fata de cat platea Carlsberg, sponsorul anterior. Care, e adevarat, a preferat sa incheie un deal de 50 de milioane de euro pentru a-si asigura statutul de bere oficiala a nationalei Angliei pentru 4 ani (dupa 17 ani de parteneriat cu echipa cormoranilor).
Reamintesc aceste sume nu intamplator, ci in contextul tevaturii iscate de licitatia pentru drepturile de difuzare a Ligii 1. Este greu sa nu facem comparatii intre noi si lumea civilizata (a fotbalului). Sunt diferente mari fata de sumele incasate de Steaua, Dinamo & Co, este adevarat, avand in vedere ca cele mai mari contracte de sponsorizare la noi au fost incheiate in limita unui milion de euro.
Dar, daca ducem exercitiul mai departe si comparam ce primesc sponsorii in schimbul banilor investiti in cele doua campionate, constatam diferente mult mai mari la nivel de audiente, beneficii, dar in special de imagine.
Iata doua exemple care nu mai au nevoie de comentarii suplimentare. Voi mai reveni insa cat de curand asupra acestui subiect.

No comments:

Post a Comment