Sunday, June 19, 2011

Tweetul care a dus la pierderea unui mare client

"Prea multi au mers prea departe cu review-urile lor. Vom stabili cine va mai avea dreptul la review-uri si cine nu, in functie de ceea ce ati scris azi".

Asa arata una dintre cele mai mari greseli de pr inregistrate in epoca social media si apartine agentiei americane de PR Redner Group. De fapt unui angajat ale acesteia, care a lansat tweet-ul pe care l-ati citit la inceputul acestui post. Omul a fost deranjat de opiniile critice ale userilor Duke Nukem Forever.

Rezultatul? Producatorul de jocuri video 2K, dezvoltatorul Duke Nukem si in acelasi timp cel mai important client al agentiei, i-a anuntat instant pe sefii Redner Group ca pot lua act de incheierea contractului dintre ei. Nu au putut accepta ca un angajat al companiei de PR care ii reprezinta cenzureaza comentariile critice la adresa jocurilor lor. Au realizat ca le-ar aduce enorme prejudicii de imagine.
Chiar daca au urmat imediat scuze si cenusa-n cap, greseala nu a putut fi trecuta cu vederea. Raul fusese deja facut.

Sigur ca ar mai fi fost posibile si alte solutii:
- sa se delimiteze de tweet-ul buclucas;
- sa solicite scuze publice si eventual demisia angajatului care a postat tweet-ul;
- eventual sa adopte o alta reactie de forta, de genul "pt a nu rezilia contractul, nu vom plati serviciile pe aceasta luna si nici pentru urmatoarele trei";
... iar lista poate continua.

Care ar fi fost reactia voastra in cazul celor de la 2k? Dar daca ati fi seful companiei de PR? Greseala este enorma si elementara, dar oare in societatea noastra oligofrezinata ce reactie ar fi considerata normala? Dar ce este oare normalitatea?

No comments:

Post a Comment