Tuesday, May 10, 2011

Apple, cel mai valoros brand din lume in 2011

Ultimele produse lansate de Apple (in special iPhone4 si iPad2) au facut ca producatorul american sa devina, conform ultimei editii a raportului Millward Brown, cel mai valoros brand la nivel mondial, cu o valoare de piata de 153 de miliarde de dolari. Acesta l-a depasit pe Google, care a ajuns la cota de "numai" 111,5 miliarde de dolari, in conditiile in care si pentru aceasta companie ultimul an a fost unul bun, cu vanzari colosale ale Android-ului si mentinerea suprematiei motorului sau de cautare.

Marele perdant al topului este din punctul meu de vedere (in primul rand afectiv) Nokia, care din cauza cifrelor dezastruoase de vanzari ale terminalelor smarthone a cazut pana pe pozitia 81, de pe 43 anul trecut.
Blackberry a avut de asemenea de pierdut in urma ofensivei sistemelor de operare pentru mobile ale Apple si Google.

Poate va intrebati: niciun cuvant despre Facebook? Ei bine, tocmai ce si-a facut o intrare triumfala in top, pe pozitia 35, cu o valoare estimata de 18 miliarde. De dolari.

Iata alte cateva date care mi se par interesante:
- Coca Cola surclaseaza Pepsi (locul 6 vs 63);
- Vodafone e pe 12, iar Orange pe 36, dar acesta din urma e intr-o ascensiune accentuata;
- Cel mai puternic brand auto este Toyota, urmata indeaproape de BMW, apoi la mai mare distanta de Mercedes si Honda - ca sa zic asa, scorul Germania-Japonia este egal, 2-2.

In rest, ce sa mai zic? O gramada de "chinezarii", unele deja existente in top de anii trecuti, altele proaspete.
Despre brandurile romanesti, liniste anul asta. :)

No comments:

Post a Comment