Thursday, April 14, 2011

Jocurile video - un nou teritoriu pentru advertiseri

Doua sute de milioane este numarul estimat al pasionatilor de jocuri video la nivelul anului 2000. Acum sunt probabil in jur de un miliard si jumatate de jucatori pe plan mondial, iar pana la anul suma se va dubla. Acestea sunt, cel putin, cifrele inaintate de boss-ul Electronic Arts, John Riccitiello. 
Preconizata explozie a industriei este datorata in primul rand fortei de penetrare a pietei de catre smartphone-uri. In plus, jocurile sunt cele mai intalnite aplicatii in magazinele online ale iPhone, iPad si Android.

Pe de alta parte, gamerii sunt focusati 100% asupra jocurilor si sunt practic opaci la orice alt stimul extern, fie ca vorbim de cei auditivi sau vizuali. In aceste conditii, nu ne mira anuntul boss-ului EA, care a spus ca este in cautarea solutiilor cele mai bune pentru monetizarea produselor sale ca spatiu publicitar. Cea mai dificila tema o reprezinta estimarea unui pret corect pentru publicitatea ce va fi integrata in aplicatiile realizate de compania sa.
Ii intelegem grija pentru acest "mic detaliu" cu atat mai mult cu cat detine de un produs media premium - mesajele publicitare vor fi transmise unui public captiv, destul de usor de targetat. In plus, gradul de favorabilitate al jucatorilor fata de brandurile ce vor fi promovate va creste cu siguranta.

O poveste de succes este cea a lui Barack Obama, care a comunicat la intrarea sa in cursa prezidentiala (in momentul in care era pe a treia pozitie in cadrul alegerilor primare, la mare distanta de nr. 1) prin intermediul jocurilor video. Publicul tanar a fost cu siguranta "atins", iar restul este istorie.

No comments:

Post a Comment