Friday, September 30, 2011

Olimpiada de la Londra a inceput deja pentru Coca Cola

Da, a inceput... campania de globala olimpica de marketing a companiei, sub obladuirea creativa a producatorului britanic Mark Ronson. Probabil ca numele lui va este cunoscut, mai ales datorita colaborarii cu Amy Winehouse la piesa "Valerie" (una dintre cele mai bune melodii ale ei din punctul meu de vedere).

Ei bine, campania a fost lansata cu marele fast de rigoare chiar la Londra, langa Stadionul Olimpic. Chiar daca istoricul parteneriatelor Coca Cola cu miscarea olimpica este unul bogat, diferenta fata de strategia de comunicare din urma cu 4 ani este majora: daca in 2008 pivotul comunicarii il reprezenta spotul TV, de asta data s-a pus foarte mare accent pe mediul mobil, ca interfata a consumatorilor cu povestile lor. Pentru ca despre asta e vorba acum: despre povesti stranse sub genericul "Move to the beat". Vorbim despre tinerete, muzica si sport.

Intorcandu-ne la Mark Ronson, un adevarat idol londonez, acesta este responsabil cu realizarea coloanei sonore a campaniei de marketing. A ales cele mai promitatoare cinci sporturi din punct de vedere al sound-ului (conform standardelor sale), Coca Cola alegand apoi cate un reprezentant al fiecaruia dintre acestea pentru a fi ambasador olimpic 2012. Astfel, au fost selectati Darius Knight (21 ani, UK) - tenis de masa, Ksenya Vdovina (24, Rusia) - atletism 400 m, David Oliver (29, USA) - atletism 110 m garduri, Dayyan Jaffer (17, Singapore) - tir cu arcul si Maria Espinoza (23, Mexic) - taek-won-do.


In fine, intorcandu-ne la coloana sonora a campaniei, va fi inregistrata cu un nume important al topurilor actuale, Katy B. Parerea mea este ca, cel putin din punct de vedere muzical, campania va fi un hit. Daca intuiesc corect, numai timpul ne va spune.

No comments:

Post a Comment