Tuesday, July 12, 2011

Informatii calde despre marketing in social media

Un studiu  realizat de IBM la inceputul anului releva faptul ca utilizatorii retelelor de socializare isi doresc in primul rand discounturi si oferte speciale, nu sa faca parte din comunitati create in jurul diverselor companii, asa cum eronat considera acestea din urma. Aceasta informatie, precum si multe altele au fost facute publice azi, in cadrul conferintei despre marketingul in social media care se desfasoara azi si maine la Monte Carlo.

Mai sunt si alte lucruri enuntate aici si care merita atentia noastra, a celor care ne ocupam de marketing & comunicare sau pur si simplu ne dam pe Facebook, Twitter, LinkedIn s.a.m.d.:

- companiile care genereaza acelasi continut atat pentru Facebook cat si pentru Twitter, de exemplu, pot fi considerate ca avand de fapt o atitudine antisociala - fiecare retea de socializare are specificul ei si membrii retelei trebuie tratati conform intereselor lor;
- exista riscul ca, dupa fenomenul numit "banner blindness" sa fim martori la unul similar, caruia ii putem spune "social blindness" si care ar putea fi generat de utilizarea agresiva si fara discernamant a retelelor de socializare;
- nu conteaza cat de multi fani ai pe pagina, ci importanta este calitatea sau valoarea lor, iar aceste ultim indicator este determinat de activitatea membrilor comunitatii - ma rog, nu e nimic nou sub soare aici, dar reafirmarea acestei axiome a social media e bine sa fie facuta;
- in fine, media sociala este si va ramane pentru urmatoarea perioada foarte atractiva pentru marketeri, intrucat ea vinde: un studiu recent arata ca membrii Facebook consuma in medie cu 72 de dolari pe an mai mult decat cei care nu au conturi pe aceasta retea.

No comments:

Post a Comment