Friday, January 27, 2012

BuzzEditor.com - o legenda a marketingului se naste acum

Unul dintre cele mai cautate raspunsuri ale companiilor a fost, este si va ramane cel la intrebarea: "Cum ii voi convinge pe oameni sa-mi cumpere produsul sau serviciul?".
In functie de categoria din care face parte serviciul sau produsul lor, companiile investesc in campanii media, pr, btl, in online sau mobile marketing, in social media si marketing direct. De cele mai multe ori, vorbim de multe milioane de euro. Si tot de cele mai multe ori, mai trebuie facut inca un pas pana la atingerea obiectivelor: subiectul promovarii a devenit cunoscut, publicul are o parere buna despre el, dar vanzarile nu sunt inca la nivelul asteptat.
Si din nou revenim la intrebarea de la inceput: "Cum fac sa ma aleaga pe mine si nu pe altcineva?"

Si asa intervine in scena Word of Mouth Marketing (WOMM), care face apel la increderea pe care noi, in calitate de consumatori, o avem in recomandarile specialistilor sau ale prietenilor si familiei. Cautam referinte, pareri, experiente anterioare care sa ne ajute asupra deciziei de cumparare.
WOMM a fost deja folosit in Romania in felurite moduri si uneori cu succes, facand insa apel la formatorii de opinie: bloggerii de top, specialistii de pe forumuri etc.

Personal, salut cu bucurie aparitia in Romania a BuzzEditor, un tool inovator de WOMM. Il vad ca pe un produs de succes in viitorul apropiat, intrucat foloseste o resursa disponibila pe toate drumurile sociale online: cu totii ne dam cu parerea despre tot felul de lucruri si ne povestim experientele personale in retelele noastre de Facebook, Twitter, Google + etc. Ne dam cu parerea despre un film, un restaurant, o masina, o zona rezidentiala, despre fotbal, gadgeturi, soft-uri, banci si asiguratori, Povestim ce ne-a placut si ce nu. Facem recomandari.
Toate aceste pareri liber exprimate pot fi folosite de companii in beneficiul lor prin aceasta platforma. BuzzEditor este gandit ca o comunitate de "editori" in cadrul principalelor retele sociale (Facebook, in prima faza) care isi expun parerea despre ariile lor de interes. Ei vorbesc ca prieteni ai celor din retea (nu ca reprezentanti ai companiilor), prietenii preiau mesajul in functie de interesul pe care li-l starneste si il predau apoi mai departe prin like-uri, share-uri, comments-uri. Practic, Buzz-ul creat nu poate fi controlat din punct de vedere al  raspandirii sale, se  strecoara ca apa in nisip.

Acest grad de penetrare a mesajului, faptul ca el vine de la prieteni, onestitatea parerii si formulele matematice din spate asigura beneficii deosebite pentru toata lumea: user, editor si advertiser.
O sa ma intrebati cum e posibil ca parerea unui editor sa fie onesta, daca este comandata de compania X sau Y? Raspunsul e simplu: daca prietenii te simt ca nu esti sincer si incerci sa ii manipulezi, nu vor reactiona la mesajul tau, deci valoarea ta ca editor scade si risti sa nu mai participi la alte "campanii". Si nu vrei sa se intample asta.
Intrebari mai sunt o multime, dar cu siguranta raspunsurile vor aparea de la sine, pe masura utilizarii platformei.

No comments:

Post a Comment