Tuesday, March 29, 2011

Facebook pregateste noi oportunitati pentru advertiseri

Facebook a inceput in aceasta luna testarea unui sistem care sa ii permita servirea publicitatii bazate pe interesele userilor sai, livrand in timp real publicitate folosindu-se de postarile sau update-urile de status ale acestora.
Reteaua foloseste deja informatiile schimbate intre ei de utilizatori, dar nu a reusit inca sa faca acest lucru in timp real. Postarile sunt stocate intr-un agregator si adaugate unor informatii existente despre fiecare profil in parte, pe baza datelor colectate in timp despre respectivul utilizator.

Facebook beneficiaza de un avantaj major (moralitatea metodelor sale de invadare a intimitatii va fi si mai abitir, pe buna dreptate, pusa in discutie) fata de Google, Yahoo! sau Bing: ei n-au cum sa livreze in timp real servicii de acest tip, ci numai cu un delay semnificativ. De asemenea, cautarile din motoare sunt facute in general in intimitate, nu in public fata de postarile dintr-o retea sociala, unde de fapt despre asta vorbim: despre interactiune si exhibitionism.

Imaginati-va ca va intrebati prietenii unde au chef sa iasa in aceasta seara si instantaneu va este livrata publicitate pt un pub din apropiere; sau daca va exprimati dorinta de a iesi la munte in weekend, va pomeniti cu ad-ul unui hotel dintr-o statiune situata la o aruncatura de bat. Aveti chef de o pizza: imediat apare o oferta de pizza cu livrare la domiciliu; eventual, daca v-ati exprimat mai demult intentia de a tine postul Pastelui, veti primi cea mai buna oferta de pizza de post.
Miza este uriasa, intrucat nu e nicio indoiala ca advertiserii vor fi dispusi sa plateasca sume mult mai mari decat pana in prezent pentru a ajunge instant la potentialii lor clientii, numai citindu-le (la modul propriu) gandurile. E adevarat, cele exprimate in mod public...  

No comments:

Post a Comment