Thursday, March 3, 2011

Nestle, primul client de product placement in UK

Ultima zi de iarna calendaristica a reprezentat o premiera pentru piata tv din Marea Britanie: in cadrul show-ului de dimineata al canalului ITV a fost difuzat primul moment de product placement platit din Regatul Unit.
Compania care va ramane in istorie pentru aceasta premiera este Nestle, iar eroul principal este cafetiera Dolce Gusto.

"Erou principal" este poate putin cam mult spus, intrucat, dupa cum comenteaza si presa britanica (aici este articolul din The Telegraph care puncteaza momentul si prezinta o inregistrare video) totul a fost facut foarte subtil.
Britanicii, cu eleganta si bunul lor simt caracteristice, au tinut sa respecte interesul telespectatorului, sa ii ofere expunere lui Nestle fara a distrage atentia de la subiectul propriuzis al show-ului. Veti vedea ca practic obiectul promovarii este plasat undeva in plan secund, prezentatorii nu ii arunca nici macar cea mai fugara privire. Publicul urmareste programul tv fara a fi agresat. Iar aceasta subtilitate a mesajului publicitar creste cu siguranta valoarea expunerii propriu-zise.
Ca sa avem si o dimensiune a dealului, trebuie mentionata valoarea acestuia: 100.000 de lire sterline - nu vorbim de un deal modic, nici macar pentru piata lor.

Involuntar, compar cu ceea ce se intampla la noi de ani buni: publicitate mascata, spagi facute de unul si altul, carcoteli ale clientilor dezamagiti ca produsul lor nu a fost suficient timp in prim plan, sau pur si simplu prezentare excesiva a diferitelor branduri. Amprenta locala, balcanica, nu poate fi neglijata, intr-adevar. Pentru ca, slava Domnului, avem si noi reguli, dar sunt facute pentru a fi incalcate, nu-i asa?

No comments:

Post a Comment